the sts championship

Fett galet aggressiva spanjorer, en massa svenskar som vann, ett team med världens bästa mushar och en vinst som väntar på oss. VI VANN!!!!!!!!

regnigt värr

Idag har det regnat hela dagen. så vi shoppade loss och tog en fika på Starbucks. Nu är solen tillbaka och vi ska gå och ha championship i parken fem minuter från oss.

En vecka kvar

Efter besöket vid stonehenge gjorde vi ett eget med kitkat.

Nu är vi på väg till The foxy tower där vi ska ses och sedan gå och shoppa. Sen väntar lektioner. Idag regnar det för fullt!

Måndag

Idag både regnade det och var soligt. VI hade en hård dag med både föreläsning och lektioner.
Firade med att gå på restaurang och äntligen få dricka gått vatten inte smakar klor. Vi båda tog pasta med ost spenat och soltorkad tomat (lägg märke till rimmet).
Restaurangen hade den ultimata toaletten som vi hängde på minst tre gånger.
På kvällen var det disneyparty och Chris var en koapamokafjong med bajskorvssvans.
Vi hade deet galet.

23 bilder

Idag har vi gjort resa 1 av 2 till London. Denna gång var det sightseeing som gällde och vi såg bland annat Big Ben och Picadilly Circus. Vi hann även fika, chilla, titta på random gatuartister, ta 350+ kort och tappa bort diverse gruppmedlemmar. Vi fick också en ny ledare vid namn Malin, så nu kanske det blir lite bättre ordning igen!

Puss och kramiz från babsen

PS. Ingrid höll på att göra en Olivia idag, dvs. joina ett annat gäng och gå på fel buss. Dock hann hon inte så långt så allting gick lugnt till och hon kom på rätt buss. (skrattar högt när vi skriver detta) DS.

dag elva

Igår hade Marco och Aiden lite kramkalas, de kysstes också. Mysiga killar.
Idag gick bussen till Salisbury där vi gick runt i staden.
Vi såg den stora katedralen som ligger i staden och det var helt sjukt hur stor den är.
Inne i katedralen gick vi runt och bara kände hur häftigt det var.
Efter några timmar i Salisbury, där Ingrid (?!) köpte kaffe som Antonia sorgligt nog spillde på sitt linne, tog vi oss vidare till Stonehenge.
Idag hade vi en dansk ledare och detta var vi som följde med från vår grupp.
Vi tog vääääldigt många egobilder.
En sådan här grej gick vi alla runt med. Den berättade historien bakom stenarna och lite spännande grejer.
Det började bli mörkt på himlen och till slut kom regnet...
Men vi alla var glada över att få se dessa konstigt magiska stenar!

Magik och värme

Igår hängde vi på Christ Church College, där scener vid trappan och the diner hall i Harry Potter har spelats in. Det var så crazy att inse att man verkligen stod där som i filmen. Dagen innan det så var vi i oxford hela dagen. Så vi åt middag där. Det blev fish n chips, som vi satt och åt på marken vid the Foxy Tower. Imorgon ska vi till Stonehenge! så excited.

PUSS OCH KRAM

SAAAAD

Nu måste vi berätta en sad story. Igår lämnade vår ledare oss för att åka hem till Sverige och bli frisk. Vi kom försent till lektionen på grund av att vi hade avsked vid the foxy tower, som egentligen heter carfax tower. Hon bjöd oss på cupcakes och vi hade gruppkram och tårarna föll... Men vi ska ta oss igenom det här, det har vi lovat Sara.

Nu ska vi hem och äta iaf och sedan står "chase the leader" på schemat. Det kommer bli spännande då vi inte vet vad det går ut på plus att vi för tillfället inte har någon ledare. Men det blir säkert kul!

Btw, i förrgår åt vi fish N chips på gatan, bästa ever!
Puss & kram

fett

Vi har det allmänt gött här i Oxford! Igår gjorde vi först ett test på lektionen som kommer avgöra vilken klass vi hamnar i. Efter det kollade vi på sevärdheter i Oxford och hittade bl.a. "the lamp post" och besökte en av Oxfords äldsta byggnader. Det var fett najs jihooooooou som våran italenarkompis skulle sagt.

Puss och kram

utflykt till Bath

Idag utflyktade vi till Bath. Där det fanns massor av mysiga shoppinggator och vääldigt gamla byggnader.
Cecilia, Hilda, Ingrid och Fanda när vi var lost i staden.
Vi klättrade för att se ett gammalt romerskt spa.
Istället för vår standard- coffe cooler/creamy cooler blev det idag glass.
Detta vackra landskap.
Den bästa gruppen.
Line och Antonia garvandes åt poser.
Ingrid framför en vacker ingång.
The Circle. Hus formade i en cirkel.
Träffade en svensktalande man på Gay Street. Det var skumt, han var skum, han frågade om det var bra i Sverige (PÅ SVENSKA?!)
Cecilia och Ingrid framför kyrkan.
Ingrid och Teodor
Antonia på en bro i Bath.

Vädret har verkligen varit heeeett idag. Så vi bara älskar livet just nu. Bath är verkligen hur fint som helst.

PUSSAR TILL ER

paradise

Idag träffade vi italienaren Marco och upptäckte Oxford tillsammans med den här roliga gruppen.

babes in action

Så; so (som Antonia skulle börjat) eller Okey (som Ingrid skulle börjat). VI ÄR BARA SÅ FÖRÄLSKADE I DETTA JÄVLA PARADIS. Igår fann ingrid som framtida taxi, som ni ser så har den periodiska systemet på sig.
Igår, medans vi väntade på folk som skulle komma med bussen, hängde vi lite vid en telefonkiosk. DESSA VACKRA TELEFONKIOKSER, vi dör.
Detta är Themsen  och bredvid precis har vi hängt de senaste dagarna och ätit vår packet lunch.
Cecilia.
Ingrid hade lite lyckorus på Queen Street i oxford.
Vi hittade paradiset igår.
Detta är vår väg till skolan.
Antonia på bussen. Vi har lärt oss bussarna nu, äntligen. Här åker vi X13, vi kan också ta X3 och X2.
Vi har hittat drömmen tillsammans med bilen.
Igår kväll hängde vi i Oxford University Park. Vi hade femkamp och delades in i olika grupper. Det var sjukt kul. Vi blandades med danskar, norskar, unkrainare, kineser, italienare, polacker.
Hilda filmar.
Vi har blivit vän med en kines också! Hon heter Doshel.
Antonia hoppandes på stafett.
Vinnarna (kanske), grupp sex!
Charader.
På Paradise Street.
Aidan och Elsa.
Antonia och Sara, vår ledare. Sara är bäst och flummig!

På bussen

Heeej! Nu sitter vi på bussen. Påväg till Oxford för en andra dag med lektioner och olika aktiviteter. Glömde vår lunch box, så fick springa tillbaka till huset och hämta den. Vår värdförälder tror nog vi är lite konstiga haha. Vädret är jättefiiiint! Ha det bra.

In Oxford!

Äntligen är vi framme i Oxford!!!! Eller förorten Abingdon som vi bor i. Idag har vi hunnit med att fika på Starbucks, flyga till London, åka buss från London till Oxford (där vi lärde oss vad taklucka heter på engelska: roof hatch) och träffa värdfamiljen. Vi hann också med att besöka ett fiiint ställe som hette Tesco som har verkligen allt! Allt från tv till glasögon och kläder till mat, dessutom var det billigt så det var typ ett engelskt Ullared i mindre skala.

Nu ska vi sova här tänkte vi, och invänta våra nya italienska rumskompisar.

Nu lyfter vi!!!

Mot Stockholm!

Tja! Just nu sitter vi i bilen påväg till Stockholm, där vi ska sova inatt. Trots många om och men så är våra resväskor färdigpackade, fast lite för fulla. Planerar ju shopping!!
Kan inte fatta det här. Imorrn, klockan elva cirkus, lyfter vi. ÄR SÅ HIMLA TAGGADE

Packdagar

De senaste dagarna har Ingrid och jag förberett oss för fullt med att packa och fixa. Idag var vi på birsa och köpte presenter till värdfamiljen. Typ som singoalla, ballerina och Kalles kaviar! Imorgon drar vi till Stockholm för att sova där och sedan DRAR VI!!!!!

FÖRVÄNTANSFULLA

Hej! Det här är vi. På onsdag, om en vecka, då drar vi!!!!!!!!!!!!!!! Så här snygga är vi just nu och vi är fett taggade för Oxford.  OantoniasaknarXtalandeRANDOMXdöden en liten parentes bara. Nu ska göra det vi är bäst på: äta! Pöss

Välkommen till min nya blogg!